E-learning, kao i niz drugih oblika poslovanja koji u prefiksu imaju ovo E (od electronic) nastaje sa pojavom Interneta, iako se oslanja na učenje na daljinu koje je u nešto drugačijem obliku postojalo i pre pojave Interneta. Korisnička podrška u sistemima za e-lerning se uglavnom oslanja na Web kao osnovni servis Interneta i to je razlog što čemo se u ovom bloku baviti osnovnim Web tehnologijama pokušati da sitematizujemo karakteristike i nedostatke Web-a, sa aspekta razvoja aplikacija namenjenih korisničkoj podršci. Web je danas najvažniji servis Interneta koji obično integriše i druge usluge i servise, kao što su mail, chat, download i sl. Zbog toga se često Web identifikuje sa Internetom i obrnuto. Radi se o tehnologijama koje su upotrebi svega nekoliko godina, Internet u ovom obiku postoji manje od 20 godina, a Web manje od 15, koje su međutim imale intenzivan razvoj i veoma oticele na [iroku upotrebu ra;unara u pojavu novih oblika poslovanja. Pogledajte tabelu na sajtu: https://www.isc.org/solutions/survey/history/ sa relevantnim podacima o razvoju Interneta. Internet se može definisati kao mreža svih mreža. To je sistem povezanih autonomnih mreža koje funkcionišu na istim principima, koriste iste protokole, standarde i interfejse Broj računara u okviru Interneta svakodnevno raste (1.1.2009. god bilo ih je 625,226,456), a paralelno sa tim pojavljuju se novi servisi koji su u funkciji različitih oblika poslovanja koji se obavljaju preko Interneta. Internet se oslanja na nekoliko osnovnih protokola i tehnologija. najvažnije su:
• TCP/IP – osnovni protokol za komunikaciju
• TCP (Transmision Control Protocol)
• IP (Internet protocol)
• IP adrese- Primer: 160.99.11.27
• DNS (Domen Name System) - Hierarhijski sistem organizacije imena na Internetu
• FQDN (Fully Qualified Domaiin Name) Primer: europa.efak.ni.ac.yu
Osnovni princip komunikacije između računara u Internet okruženju je klient-server. Serveri su računari koji nude usluge, a klijenti računari koji koriste te usluge. Oni međusobno komuniciraju slanjem poruka.
No comments:
Post a Comment