Thursday, March 27, 2014

TEORIJA WEB

Teorija veb dizajna

Veb dizajn (Web design) predstavlja grafičko osmišljavanje ili dizajniranje Internet stranice koristeći slike, jezik za označavanje i formiranje HTML, standardizaciju i upotrebljivost stranice.
Veb dizajn je širok pojam koji obuhvata različite veštine, standarde i discipline koji se koriste u proizvodnji i održavanju internet stranica. Oblasti veb dizajna obuhvataju; veb i grafički dizajn, dizajn interfejsa, autoring, uključujući standardizovani kod, korisničko okruženje i optimizaciju za veb pretraživače. Mnogi pojedinci najčešće će raditi u timovima koji pokrivaju različite aspekte procesa projektovanja, dok će drugi veb dizajneri samostalno pokriti sve oblasti. Izraz veb dizajn se obično koristi da opiše proces dizajna koji se odnosi na prednji deo (izgled stranice) i projektovanje veb-sajta uključujući pisanje koda. Raširena je pogrešna pretpostavka da pod taj pojam spada i razvoj Internet softvera (Web development), iako su u suštini to dve sasvim različite oblasti. Od veb dizajnera se očekuje da zadovolje potrebne uslove izgleda i funkcionalnosti veb-sajta, ukoliko njihova uloga podrazumeva i pisanje koda potrebno je da budu u toku sa veb standardima.

Teorija dizajna: 


Pre nego što se pristupi izradi veb sajta, potrebno ga je dobro isplanirati, odrediti namenu sajta i strukturu sadržaja, a zatim odabrati tehnologiju izrade. Svaka od postojećih tehnologija izrade veb sajta ima svoje prednosti i svoje mane u odnosu na ostale.
SEO oprimizacija nastoji da poveća vidljivost sajta kod pretraživača, i poboljša njegovu vrednost za publiku putem tematskog dizajna stranice, stalnog označavanja i fokusiranjem sadržaja na ključne reči. Optimizacija sajta – SEO (eng. search engine optimization) je skup marketing aktivnosti na internetu koje se preduzimaju u cilju pronalaženja načina da se veb sajt bolje pozicionira na internet pretraživačima. S obzirom da je Google najpoznatiji pretraživač često se govori o Google optimizaciji sajta.
Za pronalaženje konkretnih sadržaja koje zanimaju korisnika koriste se mašine za pretraživanje (search enginees). Svaka od njih održava svoju bazu podataka, a korisnik pretražuje tu bazu i dobija adrese na kojima se pominje podatak koji ga zanima.

No comments:

Post a Comment